Vad händer????

Idag började dagen vid kl.04.00 och vi gjorde oss i ordning och checkade ut. Vi tog en taxi till flygplatsen och även denna resa var helskum. Finns det ingen vettig taxichaffis i Phuket??! Han verkade hög som ett hus och snackade så varken jag eller Stefan fattade. Men vi kom fram med livet i behåll. Rekordsnabbt också för han körde fort.

Väl där efter alla kontroller och incheckning köpte vi lite frukost.🙌🏻

När vi stått vid gaten en stund så får vi reda på att planet är försenat. Vi suckar lite och pratar med andra som också skulle med planet. Men så helt plötsligt får vi gå ombord och planet blir bara försenat ca 30 min. 

Vi lyfter och så börjar kapten prata efter ca 30 min i luften att vi måste vända men först måste du "dumpa" lite bränsle. 1 h senare landar vi ovetande vad som sker. Vi får frukosten på flyget och efter en väntan får vi beskedet att vi ska gå av och ev lämna flygplatsen. Ca 2 h efter vi landat får vi gå in en buss och in på flygplatsen. Vänta... vänta och sen gå igenom passkontroller och vänta.. på bagaget och åter igen stå i kö ute i väntan på nåt. Vad vet vi inte.😳

Mitt i allt så inser vi att vi glömt en väska vid bagagebandet🙈🙈😬. Stefan springer in men blir stoppad av Security. Men en i från personalen lyckas hjälpa honom. Så väskan kom tillbaka 🤗.

Väl framme i kön (typ sist) så får vi veta att vi ska till khaolak och Checka in på ett hotell. 

Vi åker i bussen ca 1,5 timme och barnen lyckas sova lite. Väl framme så sover Totte så jag tar honom och Stefan resten. 

Vi får vänta i receptionen och jag tänker att jag kan ta en bild och upptäcker... att en väska är borta... kvar i bussen!!! 
 
Vi får hjälp i receptionen och väskan dyker upp lite senare på kvällen. Vi får i alla fall rummet, byter om, går och äter och sen badar vi lite. 😂

Nu är vi på hotellrummet och äter godis från taxfree. Njuter så länge detta varar.  Vi kan ju få sms när som. Barnen är glada och har glömt att de hade hemlängtan.🤗

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Igår var vi på marknaden och shoppade lite🙈 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Sen är det lite bilder från lunchen och poolhänget😅
(null)

(null)

(null)

(null)
Ja nu är ju frågan när vi ska åka tillbaka🙈 helst om en vecka men vet ju att det inte är möjligt😳.

Vi hörs❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mikkan

Denna blogg handlar om min familj och vår vardag i sin enkelhet.

RSS 2.0